top of page
  • Εικόνα συγγραφέαGeorgios Polychronidis

Καλοκαιρινή εκδρομή στην κοιλάδα του Stubai

Έγινε ενημέρωση: 30 Δεκ 2019

10 χιλιόμετρα νότια του Ίνσμπρουκ βρίσκεται μια από της πιο γνωστές κοιλάδες της Αυστρίας. Πρόκειται για την κοιλάδα του Στούμπαϊ (Stubaital) και είναι ιδιαίτερα γνωστή για τους θεαματικούς παγετώνες που βρίσκονται στις κορυφογραμμές της. Συνολικά στο Στούμπαϊ βρίσκονται 20 παγετώνες και η ψηλότερη κορυφή του είναι η Zuckerhütl στα 3,507μ. Από τους παγετώνες ξεκινάει επίσης και ο ποταμός Ρούετς (Ruetz) όπου διασχίζει την κοιλάδα, τα γνωστά χωριά Νόιστιφτ/Neustift και Φούλπμες/Fulpmes και αφού ενωθεί με τον Ζιλ/Sill φτάνει μέχρι το Ίνσμπρουκ και τον ποταμό Ινν. Αν και η περιοχή είναι διάσημη για το χιονοδρομικό κέντρο Stubaier Gletscher, που είναι και το μεγαλύτερο που λειτουργεί σε παγετώνα στην Αυστρία, είναι εξίσου γνωστή για τις καλοκαιρινές δραστηριότητες που προσφέρει.

Wilderwasserweg © TVB Stubai Tirol / Heinz Zak

Πριν 3 χρόνια συγκεκριμένα ανακαινίστηκε και φτιάχτηκε ουσιαστικά από την αρχή το μονοπάτι Βίλντεβάσερ (Wildewassserweg) και μετά από την προτροπή ενός φίλου και συμφοιτητή μου το επισκεφτήκαμε με την Τάνια. Το μονοπάτι ξεκινάει από της όχθες του ποταμού Ρούετς και μέσω 2 μεγάλων καταρακτών καταλήγει σε ένα μικρό παγετώνα. Αποτελείται από 3 επίπεδα με το πιο εύκολο (για αρχάριους) και εντυπωσιακό να είναι το πρώτο. Η συνολική διαδρομή (πηγαινε-έλα και τα 3 επίπεδα) μπορεί να διαρκέσει μέχρι και 9 ώρες ενώ η συνολική υψομετρική διαφορά είναι 1.147 μέτρα καθώς το χαμηλότερο σημείο είναι τα 1.330 μέτρα και το ψηλότερο είναι ο παγετώνας Sulzenauferner στα 2.477.

Panorama Blaue Lacke ©G.Polychronidis

© TVB Stubai Tirol/Andre Schönherr

Η ΕΚΔΡΟΜΗ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΙΝΣΜΠΡΟΥΚ

07:35 Αναχώρηση με το λεωφορείο από Ίνσμπρουκ

Η αναχώρηση πρέπει να γίνεται όσο το δυνατόν πιο νωρίς για να αποφύγει κανείς πεζοπορία σε υψηλές θερμοκρασίες. Έτσι και εμείς πήραμε το πρωινό λεωφορείο που ξεκινάει από τον κεντρικό σταθμό τρένων του Ίνσμπρουκ και φτάσαμε μετά από περίπου 1 ώρα και 10 λεπτά στην στάση του Tschangelair Alm. Μην αγχωθείτε ότι θα χάσετε την στάση γιατί όλοι εκεί κατεβαίνουν συνήθως.

Μονοπάτι WildeWasserWeg © Γ.Πολυχρονίδης

08:45 1η Διαδρομή (TSCHANGELAIR ALM - GRAWA WASSERFALL)

Αφολυ φτάσαμε στη στάση TSCHANGELAIR ALM βγάλαμε την απαραίτητη φώτο μιας και ήμασταν γεμάτοι ενέργεια ακόμα και ξεκινήσαμε την πεζοπορία. Το μονοπάτι αρχικά κατευθύνεται προς τα πίσω όπου διασχίσαμε το δάσος, σταθήκαμε για λίγο σε μια πλατφόρμα για να θαυμάσουμε ένα μικρό καταρράκτη και συνεχίσαμε την πορεία με το μονοπάτι να αλλάζει πλέον πορεία προς τα βόρεια. Η σχετικά μικρή ανηφορά μετά από 1,5 χμ μας κατεύθεινε στην ολοκαίνουργια μεγαλειώδη πλατφόρμα στην βάση του καταρράκτη Γκράβα/Grawa. Λόγω του ήταν ακόμα νωρίς δεν είχε αρκετούς πεζοπόρους και τουρίστες οπότε ξαπλωσαμε λίγο στις ξύλινες καπλώστρες και απολαύσαμε τη θέα. Οι σταγόνες σαν ψιλόβροχο από τον καταρρακτη ήταν το κατάλληλο δροσιστικό για εμάς.

Καταρράκτης Grawa © Γ.Πολυχρονίδης

09:30 2η Διαδρομή (GRAWA WASSERFALL - SULZENAU ALM - SULZENAUHÜTTE)

Και τώρα αρχίζουν τα δύσκολα. Ενώ πολύς κόσμος επισκέπτεται την περιοχή μόνο για τους καταρράκτες εμείς ήμασταν αποφασισμένοι να ολοκληρώσουμε και τις 3 διαδρομές του μονοπατιού. Η 2η διαδρομη ξεκινάει από την βάση του καταρράκτη μέχρι και την κορυφή του. Είναι βέβαια λίγο απότομα αλλά το μονοπάτι έχει βελτιωθεί με ξύλινα σκαλοπάτια και είναι πιο βατό.

Καταρράκτης Γκράβα © Γ.Πολυχρονίδης

Grawa © G.Polychronidis

Φτάνοντας στην κορυφή και μετά από απο 150 μέτρα πεζοπορία στην ευθεία δεν περιμέναμε να αντικρύσουμε αυτό το θέαμα.Μέσα από σχετική στενή χαράδρα βρεθήκαμε σε μια τερράστια κοιλάδα στα 1524 μέτρα υψόμετρο, περιτρυγιρυμένη από απότομα κάθετα βουνά και στο βάθος να υπάρχουν 2 ψηλοί αλλά σε πλάτο μικρότεοι καταρράκτες. Στην κοιλάδα αυτή βόσκουν αρκετά κοπάδια με αγελάδες ελεύθερα αφού τα βουνά γύρω σαν τοίχος δεν επιτρέπουν να απομακρυνθούν. Εκεί βρίσκεται και το καταφύγιο Sulzenau Alm όπου κάναμε μια μικρή στάση για να δροσιστούμε.

Sulzenau © G.Polychronidis

Κοιλάδα ©G.Polychronidis

Sulzenau Alm ©G.Polychronidis

Στην συνέχεια ξεκινήσαμε και αφού διασχίσαμε την κοιλάδα λίγο πριν τους καταρράκτες ανεβήκαμε ένα ακόμα απότομο μονοπάτι μέχρι να φτάσουμε στο τέλος της 2ης διαδρομής το καταφύγιο SULZENAUHÜTTE. Το καταφύγιο βρίσκεται ουσιαστικά στην άκρη του γκρεμού και δίπλα στον έναν από τους δύο καταρράκτες που αντικρύζαμε από το κάτω μέρος της κοιλάδας.

Sulzenau Hütte ©G.Polychronidis

Sulzenau © G.Polychronidis

12:00 3η Διαδρομή (SULZENAU HÜTTE -“Blaue Lacke”)

Στο καταφύγιο καθίσαμε περίπου μισή ώρα για να ξεκουραστούμε και αφού φάγαμε το μικρό κολατσό που είχαμε πάρει μαζί, ξεκινήσαμε για τον τελικό προορισμό, τον παγετώνα Sulzenauferner ο οποίος βρίσκεται 3χμ πιο μακρυά σε υψόμετρο 2.477 μέτρα. Λίγο η κούραση όμως, λίγο η υψηλή θερμοκρασία και λίγο ο ήλιος που λόγω υψομέτρου ήταν ιδιαίτερα δυνατός, αποφασίσαμε να διακόψουμε τη διαδρομή στη λίμνη Blaue Lacke. Ο παγετώνας ούτως η άλλως έστεκε μπροστά μας, οπότε για εμάς ήταν σαν να φτάσαμε σε αυτόν.

Blaue Lacke ©G.Polychronidis

Παγετώνας © G.Polychronidis

13:00 Επιστροφή

Βγάζοντας και τις τελευταίες φωτογραφίες στην αλπική αυτή λίμνη πήραμε τον δρόμο του γυρισμού. Μιας και και το κατέβασμα ήταν πιο χαλαρό δοκιμάσαμε και τις αναρριχητικές μας ικανότητες στην παιδική πίστα. Σε περίπου 2,5 ώρες φτάσαμε στην αφετηρία όπου βρίσκεται και το ομώνυμο καταφύγιο/εστιατόριο, φάγαμε κάτι και επιστρέψαμε Ίνσμπρουκ.

Αναρρίχηση ©G.Polychronidis

Οι επιπτώσεις από την υπερθέρμανση του πλανήτη

Επί χρόνια άκουγα και διάβαζα για τις επιπτώσεις από την υπερθέρμανση του πλανήτη όπως πχ το λειώσιμο των πάγων κλπ. Αν εξαιρέσει κανείς ότι στην Ελλάδα τα αποτελέσματα δεν είναι τόσο εμφανή όσο σε άλλες χώρες, δυστυχώς για πρώτη φορά παρατήρησα ο ίδιος από κοντά τις καταστροφικές αυτές συνέπειες. Έχοντας δει από πριν φωτογραφίες του 1945 από τον συγκεκριμένο παγετώνα όπου βρισκόταν σχεδόν δίπλα στο καταφύγιο, το να αντικρύζεις ξαφνικά τον ίδιο τον παγετώνα συρρικνωμένο κατάι κατα 2 χμ με έκανε για πρώτη φορά να αντιληφθώ την σοβαρότητα της κατάστασης και όλες τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει στις Άλπεις αλλά και στην ζωή και στην οικονομία των κατοίκων της.

Πληροφορίες:

Λεωφορείο: Regionalbus 590b

Δρομολόγια και τιμές εδώ

Κόστος εκδρομής με λεωφορείο από το Ινσμπρουκ ανά άτομο με τυπικό γεύμα σε καταφύγιο και εισιτήρια: €35,00

Εάν διαμένετε σε ξενοδοχείο, ζητήστε την Welcome Card. H κάρτα είναι δωρεάν και μπορείτε να την χρησιμοποιήσετε για να μεταβείτε επίσης δωρεάν στο Stubai!

Σε περίπτωση που θέλετε να περπατήσετε όλη την διαδρομή καλό θα ήταν να προμηθευτείτε με εμφιαλωμένα μπουκάλια νερό και μικρό κολατσό για ενέργεια.