top of page
  • Εικόνα συγγραφέαGeorgios Polychronidis

Ανάβαση στον ψηλότερο σταυρό του Κόσμου

Έγινε ενημέρωση: 30 Δεκ 2019

Jakobskreuz © Γ.Πολυχρονίδης

Μόλις το 2014 κατασκευάστηκε στην κοιλάδα του Pillersee (Πίλερζεε) ο ψηλότερος σταυρός του κόσμου και θα ήταν αδύνατο να μην τον επισκεφτούμε. Η κοιλάδα του Pillersee βρίσκεται στο τέλος των Άλπεων του Κίτσμπιουελ. Ένα λίγο αποκομωμένο μέρος της πλευράς αυτής των Άλπεων όμως εξίσου πανέμορφο. Το όνομα της το πήρε από την λίμνη του Piller, μία λίμνη που προσφέρεται για κολύμπι, ψάρεμα και πεζοπορία γύρω της. Η περιοχή είναι όμως εξίσου γνωστή το καλοκαίρι για τις 2 κορυφές στα βουνά που την περικλιζουν. Η μία είναι η Steinplatte (Στάιν-πλάτε) και η δεύτερη η Buchensteinwand (Μπούχενστάινβαντ). Στην τελευταία κορυφή βρίσκεται και ο σταυρός του Ιακώβου - Jakobskreuz (Γιάκομπς-κρόιτς).

Ο Σταυρός

Πρόκειται για ένα πολυεπίπεδο κτίριο ύψους 29.6 μέτρων και σε υψόμετρο1,456 μέτρων. Από μακρυά μπορεί κανείς να προσέξει τα 4 προεξέχοντα δωμάτια που προσφέρουν πανοραμική θέα 360 μοιρών. Οι 4 αυτοί χώροι είναι παράλληλα και εκθεσιακοί αλλά μπορούν να χρησιμποιηθούν και ως σεμιναριακοί χώροι. Παράλληλα μπορείτε να απολαύσετε την θέα και από τον εξωτερικό χώρο στην κορυφή του Σταυρού.

Σε απόσταση 30 μέτρων από το κτίριο βρίσκεται το σαλέ/εστιατόριο το οποίο είναι ανοιχτό όλον τον χρόνο και έχει πανοραμική θέα την κοιλάδα του Pillersee και τις γύρω γνωστές κουρφογραμμές όπως αυτή του Wilder Kaiser. Στο εστιατόριο σερβίρουν κυρίως παραδοσιακή τιρολέζικη και αυστριακή κουζίνα. Εμε

Πρόσβαση

Η πρόσβαση για τον σταυρό γίνεται είτε μέσω μονοπατιών είτε με λίφτ. Το λίφτ ξεκινάει από το χωριό Γιάκομπ ιμ χάους (Jakob im Haus) και είναι φυσικά η πιο εύκολη λύση. Καθώς όμως είναι όλο τον χρόνο ανοιχτό, τις περιόδους που δεν επιτρέπεται η πεζοπορία είναι η μοναδική επιλογή. Τα μονοπάτια είναι ανοιχτά από τον Μάιο μέχρι Οκτώβριο και είναι σύνολο 3. Το πρώτο ξεκινάει από το Γιάκομπ ιμ Χάους, το δεύτερο από το Fieberbrunn (Φίμπερμπρουν) και το τελευταίο το οποίο και διαλέξαμε από το χωριό Hochfilzen (Χόχ-φίλτσεν).

Η Εκδρομή μας!

07:15 Αναχώρηση

Με τον ήλιο να ανατέλει στις 5:30 και να είναι ήδη ψηλά, η θερμοκρασία την ώρα αναχώρησης ήταν ήδη στους 18°C. Αφετηρία μας ήταν σταθμός του Κίρχμπεργκ όπου πήραμε το τρένο για Hochfilzen. H διαδρομή μέσω Κίτσμπιουελ διήρκησε μόνο 25 λεπτά. Από τον σταθμό περπατήσαμε 10 λεπτά μέχρι το λιφτ στο τέλος του χωριού και από ξεκινήσαμε την ανάβαση.

Σταθμός Τρένων Κίρχμπεργκ ©Γ.Πολυχρονίδης

08:00 Αφετηρία

Το μονοπάτι είναι σύνολο 3,3χμ με υψομετρική διαφορά 700 μέτρα και θεωρείται μεσαίας δυσκολίας. Στο βάθος βλέπετε το βουνό Buchensteinwand το οποίο είναι και ο προορισμός μας. Κατά την διάρκεια της διαδρομής μας είχαμε και παρέα αφού συναντήσαμε και αρκετές αγελάδες, κάτι πολύ φυσικό για τις Άλπεις.

Hochfilzen © Γ.Πολυχρονίδης

Buchensteinwald © Γ.Πολυχρονίδης

09:50 Άφιξη

Επιτέλους μετά από 10 λεπτά χαλαρής πεζοπορίας (είχαμε φτάσει ήδη στην κορυφογραμμή) είδαμε τον Σταυρό να προβάλει μεγαλοπρεπής στο βάθος. Δεν πήγαμε κατευθείαν προς τα εκεί, αλλά πήραμε ένα μικρό μονοπάτι που οδηγεί σε ένα ψηλότερο σημείο δίπλα όπου μπορέσαμε να βγάλουμε πανοραμικές φωτογραφίες από τον σταυρό καθώς και τις γύρω χιονισμένες κορυφές των Άλπεων.

Jakobskreuz © Γ.Πολυχρονίδης

Γιάκομπς-Κρόιτς © Γ.Πολυχρονίδης

10:05 Στον σταυρό

Μετά από τις απαραίτητες φωτογραφίες, κατεβήκαμε προς το σημείο που βρίσκεται ο σταυρός. Λόγω της κούρασης λογικό ήταν να καθίσουμε στο καταφύγιο για να πιούμε ένα αναψυκτικό. Επειδή όμως προσέξαμε στο μενού της ημέρας είχε παραδοσιακή τιρολέζικη κρεμμυδόσουπα, δεν αντισταθήκαμε και παραγγείλαμε.

Την ίδια ώρα άρχισαν να έρχονται τόσο πεζοπόροι αλλά και πολλοί άλλοι επισκέπτες που επέλεξαν το λίφτ ως μεταφορικό μέσο. Το κτίριο του σταυρού είναι επισκέψιμο και η είσοδος κοστίζει €6,00.

Κρεμμυδόσουπα © Γ.Πολυχρονίδης

11:00 Κατάβαση

Για την διαδρομή της κατάβασης διαλέξαμε αυτήν προς το χωριό Fieberbrunn. Λίγο μεγαλύτερη διαδρομή (4,4χμ) αλλά λόγω κατηφόρας αλλά και του ότι ένα μεγάλο μέρος είναι με άσφαλτο καταβήκαμε περίπου σε μιάμιση ώρα.

12:30 Φίμπερμπρουν

Το χωριό είναι αρκετό μεγάλο με 4.500 κατοίκους και είναι αναπτυγμένο κυρίως κατά μήκος. Εδώ κάναμε την απαραίτητη στάση για φαγητό στην κεντρική πλατεία με τις τιμές να αρκετά φιλικές θα έλεγα για τουριστικό μέρος.

Φίμπερμπρουν ©Γ.Πολυχρονίδης

13:45 Επιστροφή στο Κίρχμπεργκ

Το τρενό της επιστροφής για Κίρχμπεργκ διαρκεί μόνο 20 λεπτά έτσι γύρω στις 14:15 ήμασταν ήδη σπίτι. Συνολικά χρειαστήκαμε 7 ώρες και πάλι είχαμε όλη την μέρα μπροστά μας. Το ρεπό μας δηλαδή το αξιοποιήσαμε στο έπακρο και μείναμε απόλυτα ευχαριστημένοι.

Χρήσιμες Πληροφορίες

Κάρτα εισόδου για Jakobskreuz: €6,00

Εισιτήριο για τελεφερίκ με επιστροφή + κάρτα εισόδου στον Σταυρό €18,00 (Ενήλικες). Περισσότερα για τιμές και εκπτώσεις εδώ.

Το τελεφερίκ/λιφτ βρίσκεται στο St.Jakob im Haus. H πρόσβαση στο χωριό γίνεται με λεωφορείο από Sankt Johann in Tirol.